صنعت عکاسی

ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)  ۳- از کنتراست بهره ببرید. 📸  🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۳- از کنتراست بهره ببرید.
📸 🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۳- از کنتراست بهره ببرید.

کنتراست(در روشنایی)، راه دیگری برای اضافه کردن بُعد به تصویر است. کنتراست روشنایی در عکاسی، تفاوت بین روشن‌ترین نور و تاریک‌ترین نور است. دست‌کاری کردن این المان، نتایج شگفت‌انگیزی برای گسترش عمق و کیفیت سه‌بعدی عکس دارد و یکی از شاه‌کارها و معیارهای محک برای عکاسی شماست. هم‌چنین می‌توانید از کنتراست در شکل و سایز هم بهره ببرید تا روی پیچیدگی و ریزه‌کاری عکس‌ها هم تأثیر بگذارید. کنتراست در هندسه‌ی کار، ذاتاً تنشی دراماتیک را ایجاد می‌کند. شما احساس می‌کنید که داستان عکس، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. در تصویر زیر از برج ایفل، کنتراستی در روشنایی و سایز وجود دارد که اثربخشی عکس را افزایش می‌دهد. مردی که به صورت سایه‌ افتاده است،‌ تقریباً هم‌قد برج ایفل است و الگوی پیچیده‌ی برج ایفل که در سایه‌روشن هم بیشتر نمایان است، انگار در غروب و قرمزی آسمان به تپش افتاده است. تصور کنید اگر این تصویر هنگام ظهر گرفته می‌شد، این تأثیرات دیگر وجود نداشت.
📸 🎥
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)  ۲- تعادل،‌ لی‌اوت(طرح‌بندی)، چیدمان 📸  🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۲- تعادل،‌ لی‌اوت(طرح‌بندی)، چیدمان
📸 🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۲- تعادل،‌ لی‌اوت(طرح‌بندی)، چیدمان

لی‌اوت یا طرح‌بندی، روی این موضوع که تصویر به لحاظ بصری چقدر برانگیزاننده خواهد بود، تأثیر می‌گذارد. هنگام ترکیب‌بندی عکس، به‌دنبال تعادل در رنگ، نور و جانمایی عناصر در محدوده‌ی کادر مربع‌مستطیل باشید. هنگامی‌که از تعادل در یک عکس صحبت می‌کنیم، منظورمان ترکیب‌بندی‌ست که عناصر بصری به‌طریقی که برای چشم خوشایند باشند، در آن چیده شده‌اند. همه‌ی ما عکس‌های گروهی دوستان و آشنایان را دیده‌ایم که در آن سوژه‌ها بدون هیچ طراحی ظاهری و حتی بدون توجه به پرکردن مؤثر کادر، در مرکز کادر قرار می‌گیرند. چنین شات معمولی به‌لحاظ لی‌اوت(طرح بندی)، ترکیب‌بندی جالبی نخواهد داشت و احتمالاً فضای خالی زیادی هم بالای سر افراد دیده می‌شود. با خلاق بودن در زمینه‌ی چگونگی مکان‌یابی فیزیکی و جای دوربین، به‌دنبال ترکیب‌بندی‌ها و دیدهای(پرسپکتیوهای) جالب باشید؛ چراکه ترکیب‌بندی، دیدگاهی منحصربه‌فرد یا دیدی به جهان است. برای مثال، اگر دوربین را هم‌سطح با کف قرار دهید، به‌گونه‌ای که به کودک یا حیوان خانگی نزدیک باشد، ترکیب‌بندی‌ها و پرسپکتیوهای جالب‌تری برای عکس خواهید داشت تا این‌که دوربین را در ارتفاع نگه دارید و از بالا به پایین و به کودک یا حیوان نگاه کنید. پرسپکتیو و ترکیب‌بندی هم مانند بسیاری از کانسپت‌های هنری کمی غریزی است و از طریق تمرین و مطالعه می‌توان آن‌را ارتقاء داد.
📸 🎥
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)  ۱- روی توجه بیننده تمرکز کنید. 📸  🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۱- روی توجه بیننده تمرکز کنید.
📸 🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

۱- روی توجه بیننده تمرکز کنید.

برای ارتقاء کیفیتِ عکس‌هایتان باید مطمئن شوید که سوژه‌ی اصلی کاملاً در مرکز توجه باشد و به‌طور مؤثر در کادر قرار گرفته باشد تا چشم ببینده را دقیقاً به جایی که می‌خواهید هدایت کند و روی سوژه تأکید کند. این کار در روش‌های مختلف خلاقانه، هنری و سمبلیک قابل انجام است. سایز، رنگ، شکل، و نحوه‌ی کنتراست با سایر عناصر عکس(پیش‌زمینه، میان‌زمینه و پس زمینه)، ویژگی‌هایی هستند که روش‌های مختلف برای ایزوله کردن و هدایت توجه به سمت سوژه هستند.
📸 🎥
صنعت عکاسی
مطالب آموزشی

ده نکته‌ی ترکیب‌بندی برای عکس (قسمت اول)

یکی از کیفیات اولیه‌ی هر عکسی که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، ترکیب‌بندی تصویر است. یک ترکیب‌بندی عالی چیزی‌ست که درلحظه، تفاوت بین یک عکاس آماتور و حرفه‌ای و کسی که صرفاً علاقه‌مند به عکاسی است را آشکار می‌کند. نحوه‌ی قرار دادن آیتم‌های مختلف در کادر عکاسی این ترکیب‌بندی را تعیین می‌کند و به‌شدت در راستای خلق یک احساس که قوی‌تر از دیدن آن موضوع در دنیای واقعی است، کار می‌کند. ترکیب‌‌بندی یکی از مهم‌ترین المان‌های هنر عکاسی و مهارتی‌ست که از طریق تمرین گسترده و ممارست مداوم می‌تواند آموزش داده شود.

ترجمه اختصاصی صنعت عکاسی
📸 🎥
ده نکته‌ی برتر برای عکاسی دیجیتال! (قسمت اول)  ۱- از قانون یک‌سوم استفاده کنید. 📸  🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی برتر برای عکاسی دیجیتال! (قسمت اول)

۱- از قانون یک‌سوم استفاده کنید.
📸 🎥
صنعت عکاسی
ده نکته‌ی برتر برای عکاسی دیجیتال! (قسمت اول)

۱- از قانون یک‌سوم استفاده کنید.

این قانون با استفاده از مؤثرترین اصل در ترکیب‌بندی، کمک می‌کند تا بتوانید عکس‌هایی جذاب بگیرید. اگر می‌خواهید عکسی بگیرید که باعث شگفتی دیگران شود، قانون یک‌سوم راز ترکیب‌بندی شماست که برای رسیدن به این مرحله باید آن‌را به کار بگیرید.
برای به کار بردن قانون یک‌سوم، چهار خط را تصور کنید، دو خط عمودی و دو خط افقی که تصویر را به نُه بخش تقسیم‌ می‌کنند. برخی تصاویر با قرار دادن نقطه‌ی کانونی در مرکز مربع عالی می‌شوند، اما قرار دادن سوژه خارج از مرکز و روی یکی از نقاط تقاطع فرضی،‌ اغلب ترکیب عکس را به‌لحاظ زیبایی‌شناختی بهتر می‌کند.
هنگامی‌که یک عکس با استفاه از قانون یک‌سوم ترکیب‌بندی می‌شود، برای چشم خوشایندتر و جالب‌تر می‌شود.
📸 🎥
صنعت عکاسی
مطالب آموزشی

ده نکته‌ی برتر برای عکاسی دیجیتال!

چه شما عکاسی مبتدی باشید یا باتجربه، نکاتی وجود دارند که رعایت آن‌ها به نفع شماست و نتایج بهتری برایتان دارد. در این مقاله، برخی از مسائل معمول که با آن مواجه می‌شوید و نکات و نحوه‌ی کاربرد آن‌ها برای بهتر شدن کارهایتان بیان خواهند شد.

ترجمه اختصاصی صنعت عکاسی
📸 🎥
طراحی آلبوم دیجیتال  برترین طراحی آلبوم عروس، تحویل فوری، قیمت مناسب  09128350181
صنعت عکاسی
طراحی آلبوم دیجیتال

برترین طراحی آلبوم عروس، تحویل فوری، قیمت مناسب

09128350181
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی  جمع‌بندی 📸  🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی

جمع‌بندی
📸 🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی

جمع‌بندی

عکس‌های مات‌شدگی حرکت، یکی از تیپ‌های عکاسی مورد علاقه‌ی من هستند چون در این نوع عکس‌ها، یک صحنه‌ی عادی به موضوعی خاص و جذاب تبدیل می‌شود. سعی کنید همیشه چیزهای درون کادر جالب باشند، رنگ‌های دلپذیر داشته باشند، بناها خاص باشند و کلاً هرچیزی که چشم را جذب می‌کند و خیره‌کننده است را درون کادر قرار دهید.
فقط به‌خاطر داشته باشید که همه‌ی آن چیزی‌که برای این کار نیاز دارید، دوربین‌تان و صبر و شکیبایی است.
📸 🎥
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی  تنظیمات دوربین 📸  🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی

تنظیمات دوربین
📸 🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی

تنظیمات دوربین

آخرین مرحله پردازش عکس است. من فکر می‌کنم نکته‌ی مهم این است که بتوانیم مات‌شدگی حرکت را برجسته کنیم و توجه بیننده را به آن جلب کنیم. با این تصویر،‌ من کاپوت تاکسی و بدنه‌ی بنا را با هم تطبیق داده‌ام؛ بنابراین، اشباع این دو رنگ را بالا بردم و اشباع رنگ‌های اطراف را کم کردم تا جایی‌که در تصویر مشاهده می‌کنید،‌ ساختمان‌های پس‌زمینه تقریباً صفر و بدون رنگ هستند. علاوه‌براین،‌ از ابزار clone stamp استفاده کردم تا نور معلق در فضا را حذف کنم چون به‌نظرم منحرف‌کننده بود.
به طور خلاصه،‌ مطمئن شوید که در فرایند پردازش، تمرکز روی مات‌شدگی حرکت باشد.
پردازش بعدی
📸 🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی

تنظیمات دوربین

برای این عکس من چند هدف داشتم: این که خیلی زیاد مات‌شدگی نداشته باشم و سوژه‌ی متحرکم یک تاکسی باشد. چون رنگ سقف تاکسی مشابه نوک مخروط بنا و درهای آن هم‌رنگ بنا بودند. باید منتظر تاکسی می‌ماندم و چون سه‌پایه همراه خودم نبرده بودم، دوربین را روی یک اِستند روزنامه گذاشتم و منتظر لحظه‌ی مناسب ماندم. من تمام روز را برای این کار وقت گذاشتم و بنای gooderham را از نزدیک دیدم و چون این بنا از زوایای مختلف مورد عکاسی قرار گرفته بود، تصمیم گرفتم یک عکس موشِن‌بِلار(مات‌شدگی حرکت) از آن ثبت کنم.
ایزو را روی کمترین میزان ممکن یعنی 100 گذاشتم، چون نور زیادی در محیط وجود داشت. خوشبختانه آسمان پر از ابر هم کارم را راحت‌تر کرد. علاوه‌براین، برای کاهش میزان نور ورودی به دوربین، دریچه‌ی دیافراگم را روی بالاترین میزان ممکن یعنی f/29 گذاشتم. برای ثبت صحیحِ تاری حرکت، باید سرعت شاتر مناسب را قبل از عکاسی پیدا می‌کردم و این به سرعت ماشین بستگی داشت. اگر ماشین آهسته حرکت می‌کرد من هم باید سرعت شاتر را پایین می‌آوردم که منجر به عکسی با نوردهی بیش‌ازحد می‌شد. شرایط را طوری مدیریت کردم که در 1/10ام ثانیه عکس را بگیرم، بدون این‌که نوردهی بیش‌ازحد داشته باشم و این حالت کاملاً مناسب بود.
البته باید درنظر داشت که شرایط نوردهی متفاوت خواهد بود، اما اگر در طول روز عکاسی می‌کنید، تنظیمات بهینه این است که تا جایی‌که می‌توانید ایزو را پایین و دیافراگم را بالا نگه دارید. سرعت شاتر هم به نور، سرعت حرکت سوژه و اساساً چیزی که در حال عکاسی از آن هستید بستگی دارد.
📸 🎥
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)  تنظیمات دوربین 📸  🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)

تنظیمات دوربین
📸 🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)

تنظیمات دوربین

برای ثبت عکس‌هایی که مات‌شدگی حرکت دارند نیاز است که تنظیمات را به‌صورت دستی(manual) انجام دهید و این‌کار به‌شدت، به میزان حرکتی که می‌خواهیدآن‌را تار کنید بستگی دارد. تنظیمات من بسته به زمان روز متفاوت هستند و فقط چند چیز وجود دارد که ثابت هستند. در ادامه، این فرایند و تنظیمات مربوط را توضیح می‌دهم.
📸 🎥
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)  ملزومات 📸  🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)

ملزومات
📸 🎥
صنعت عکاسی
مات کردن حرکت(motion blur) در عکاسی خیابانی (قسمت اول)

ملزومات
قبل از این‌که بیرون بروید و بخواهید عکس‌های موشِن بِلار(مات شدگی حرکت) را بگیرید، چیزهایی که نیاز دارید به شرح زیر است:
موارد ضروری:
دوربین
صبر
موارد اختیاری:
فیلتر nd
سه‌پایه
من شخصاً فقط دوربینم را همراه می‌برم و ترجیح می‌دهم کمترین وزن را حمل کنم. دوربین من canon 6d، با مشخصات canon 16-35mm f/4 l است. بااین حال گاهی اوقات بسته به این‌که چقدر از سوژه فاصله داشته باشم، از 50mm f/1.8 stm هم برای شات‌های پنینگ(panning shots) استفاده می‌کنم.
هنگام عکاسی برای مات‌کردن حرکت(motion blur) باید تا حد ممکن دوربین را ثابت و متعادل نگه دارید، برای این‌کار می‌توانید از نیمکت پارک یا علامتی در خیابان کمک بگیرید. اگر از سه‌پایه استفاده کنید دیگر نگران این موضوع نخواهید بود. علاوه‌براین، فیلتر nd به کاهش میزان نور ورودی و کاهش نوردهی بیش‌ازحد کمک می‌کند که اساساً به ثبت عکس‌های موشِن‌بِلار در طول روز کمک می‌کند.
📸 🎥